Joren is bij ons afgestudeerd. Hij begon zijn onderzoek voor een maritiem onderzoeksinstituut midden in corona-tijd en heeft tóch een mooi resultaat weten te bereiken. Nu maakt hij deel uit van ons
TT-Team als Junior Engineer.

Waarom werken bij TT-Engineering?

De belangrijkste reden dat ik bij TT-Engineering ben blijven werken na mijn afstuderen, zijn de leuke collega’s en de verschillende projecten die er binnen het ingenieursbureau voorbij komen. De meer ervaren collega’s zorgen er met hun ervaring voor dat ik als Junior Engineer ook snel nieuwe kennis oppik. Voor starters is TT-Engineering een interessante werkgever, omdat je er veel verschillende aspecten van engineering meemaakt en dus uit kunt vinden wat je echt leuk vindt.

Hoe is mijn afstudeer- en werkervaring?

Na mijn 3 jaar HBO Automotive was ik op zoek naar een afstudeeropdracht. Ik was al eens benaderd door Wouter, recruiter bij TT-Engineering. Toen ik op zoek was naar een afstudeerstage ben ik mij opnieuw gaan verdiepen in het bedrijf. Eén van de zaken die mij aantrok, was het feit dat TT-Engineering actief is in de automotive sector. Na contact gelegd te hebben, kon ik al snel op gesprek komen. In dit gesprek ben ik ervan overtuigd geraakt dat TT-Engineering een goede afstudeerplek voor mij zou zijn. TT-Engineering werkt niet met afstudeeropdrachten die al vaker uitgevoerd zijn of al langere tijd op de plank liggen. Voor elke afstudeerperiode creëren zij een opdracht dat op dat moment actueel is en aansluit bij de opleidingsachtergrond van solliciterende afstudeerders. In de opdracht die TT-Engineering voor mij had klaargemaakt, kon ik kennis toepassen die ik eerder had opgedaan. Dit was dan ook wat mij over de streep trok.

Mijn keus bleek goed te zijn. Ik kreeg namelijk een heel uitdagende opdracht en werd goed begeleid door een ervaren engineer. Mijn afstudeeropdracht betrof het ontwerpen van diverse componenten ten behoeve van een scheepssimulator. Iets wat niet meteen klinkt als een automotive georiënteerde opdracht. Toch zijn er veel raakvlakken. Deze simulator is namelijk een grote stalen constructie met veel bewegende delen, die over een waterbassin heen bewegen. Daardoor wordt het heel dynamisch belast. Iets wat in de automotive sector ook veelal het geval is.

Vrijwel de gehele periode van mijn afstuderen heb ik, in verband met de coronapandemie, thuis gewerkt. Dit was in het begin wel even wennen. Ik kijk er wel goed op terug, want ik ben goed begeleid. Dit ging veelal via Microsoft Teams. Mijn begeleider Erik was altijd bereid om tijd voor me vrij te maken.

Na mijn afstuderen heb ik de mogelijkheid gekregen om bij het interne engineeringsteam van TT-Engineering te werken. Ik kan hier nog heel veel leren. Door de diverse projecten waar het ingenieursbureau aan werkt, krijg ik daar ook de kans voor. Op dit moment werk ik enkele dagen op kantoor, enkele dagen vanuit huis en af en toe op locatie van de opdrachtgever waarvoor ik op dat moment aan het werk ben. Mijn gemiddelde werkdag begint met een praatje met collega’s terwijl de computer aan het opstarten is. Daarna werk ik verder aan het project waaraan ik gekoppeld ben.